2018-13, weer op reis - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Rommert Bos - WaarBenJij.nu 2018-13, weer op reis - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Rommert Bos - WaarBenJij.nu

2018-13, weer op reis

Door: Rommert

Blijf op de hoogte en volg Rommert

17 Augustus 2018 | Brazilië, Rio de Janeiro

Lieve lezers,

Binnenkort kom ik weer (alleen) een paar weken naar Nederland en zoals wel vaker wil ik meer dan ik redelijk aan kan. Ik zou wel zo ontzettend veel willen doen, zien, mensen ontmoeten maar ik moet me beperken. Als men me hier vraagt wat ik daar ga doen is mijn standaardantwoord: ‘mijn kinderen, kleinkinderen, familie en vrienden zien. Verder Hollandse kaas en mijn fiets’. Daar komen nu nog een paar dingen bij als rijbewijs verlengen, een keuring, check up bij huisarts. Een aantal bezoeken staat al in de agenda maar de rest laat ik open, we zien het wel.

Dichtbij ons huis is een instituut voor opleiding van doven. Ik ben altijd verbaasd hoe ze met veel aandacht en vaak met veel plezier met elkaar uitwisselen in gebarentaal. Maar gisteren zag ik weer iets nieuws: een man die over straat liep, smartphone in de hand en druk bezig met een conversatie in gebarentaal via het scherm van zijn telefoon!

Een week geleden zong het Mahikarikoor tijdens een ceremonie; we komen mannen te kort en een van de zangeressen, een actrice Beth had een act bedacht. Op het moment dat we zouden beginnen met zingen stapte ze heel geagiteerd naar Gloria met de mededeling ‘ik heb vannacht een droom gehad, dat moet ik je even vertellen!’ Gloria reageerde volgens afspraak heel gehinderd met ‘maar we moeten nu echt zingen!’ Toen riep Beth ‘ik droomde dat het mannen regende in het koor’, waarop het koor een paar regels zong van ‘It’s raining men’. Deze act heeft ons bij de volgende repetitie twee nieuwe tenoren opgeleverd.
Het koor is uitgenodigd om een aantal liederen te zingen bij Mahikari in São Paulo, in september. Daar zal ik niet bij kunnen zijn want dan ben ik nog in Nederland.

Liefs voor al mijn lezers en fijn dat de grootste hitte weer voorbij is.

  • 18 Augustus 2018 - 06:02

    Miriam:

    Ha Rommert,

    Wat leuk weer iets van je te lezen. En wat heerlijk voor je dat je weer voor een aantal weken naar Nederland komt. Heel veel plezier alvast gewenst!!

    Liefs voor jou en Gloria!!

    Miriam Toes (oud-buurvrouw)

  • 18 Augustus 2018 - 11:44

    Ans Veltman-van Den Bos:

    Goedemiddag Rommert,

    Inderdaad, we herademen na de hittegolf en we kunnen weer gewoon actief zijn. We verheugen ons op je komst. Dan praten we rustig bij. Liefs,
    Ans

  • 18 Augustus 2018 - 16:41

    Carla:

    Lieverds,
    Wat leuk dat Rommert naar Nederland komt. Hoop je te zien en spreken Rommert. Zo niet: in ieder geval goede en fijne reis en verblijf hier. Liefs voor beiden. Carla en Frank

  • 18 Augustus 2018 - 18:07

    Marlies:

    Lieve Rommert
    Wie weet is er tijd of ruimte om elkaar te spreken.
    Goede reis naar Nederland,
    Marlies

  • 20 Augustus 2018 - 14:24

    Ric:

    Tegenwoordig laat ik jouw verhalen voorlezen door Microsoft Frank. Dat klinkt goed! Dat je dat op jouw leeftijd dat nog allemaal doet (familie, vrienden bezoeken etc.), verbaasd me steeds weer. Sterkte ermee!

  • 21 Augustus 2018 - 14:02

    Willemies:

    Ha, lieve Rommert,
    Fijn te lezen dat je naar hier komt om van veel van het leven hier te genieten.
    Gister ben ik teruggekomen van een week zingen met uitvoering in kerk in Midden Frankrijk, was leuk om te doen. Jan kwam terug van week fietsen met een vriend langs Pools Duitse grens. En nu het leven hier weer oppakken. We merken wel hoeveel je ruimte en tijd je hebt, als je hier bent. Ga er van genieten! Liefs, ook van Jan, Willemies.

  • 22 Augustus 2018 - 10:20

    Marianne De Zeeuw:

    Lieve Rommert, vanaf eind augustus ben ook ik weer in Nedererland na 2 maanden Istanbul. Je weet dat je van harte welkom bent als het in je agenda past. Mogelijk kunnen we ook in Amsterdam afspreken waar ik 3 x p/w verblijf. Behouden reis en mogelijk tot snel. XXX Marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Rio de Janeiro

Rio de Janeiro

leren, onderwijzen en samenzijn met Gloria

Recente Reisverslagen:

12 November 2018

Mis je mijn verhalen?

18 Oktober 2018

2018-18

01 Oktober 2018

2018-15 In de wolken

27 Augustus 2018

2018-14 3x1=3

17 Augustus 2018

2018-13, weer op reis
Rommert

Lieve mensen, Ik zoek het in Brazilië daar woon ik en heb het goed. Groet van Rommert

Actief sinds 01 Maart 2011
Verslag gelezen: 1237
Totaal aantal bezoekers 172670

Voorgaande reizen:

11 Mei 2012 - 09 Augustus 2012

Rio de Janeiro

Landen bezocht: