2018-14 3x1=3 - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Rommert Bos - WaarBenJij.nu 2018-14 3x1=3 - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Rommert Bos - WaarBenJij.nu

2018-14 3x1=3

Door: Rommert

Blijf op de hoogte en volg Rommert

27 Augustus 2018 | Brazilië, Rio de Janeiro


Lieve lezers,

Terwijl voor jullie de vakanties grotendeels aflopen ga ik morgen weer op reis naar Amsterdam, daar verheug ik me zeer op; ook al weet ik dat de reis vermoeiend is en er een jetlag zal volgen.
Voordat de herinneringen wegzinken in alle vaderlandse ervaringen wil ik nog graag iets delen. Enkele weken geleden organiseerde ik mijn eerste workshop Bodymind hier’, alleen en op eigen kracht met slechts één deelneemster; dat was een goede ervaring. Gisteren organiseerde Gloria’s school een programma van lezingen en workshops waarbij ik ook uitgenodigd was de mensen deelgenoot te maken van mijn ervaringen. Er zit groei in want er waren nu zelfs drie keer zoveel deelnemers als de eerste keer: 3x1=3. Bijzonder was dat de directrice van de school zich direct had aangemeld, verder een collega die mij al eens had uitgenodigd om samen een cursus op te zetten en tot mijn blijde verrassing tante Wilma, een oude tante van Gloria, 82 jaar oud, zeer actief en levenslustig.
Gloria was er deze keer bij om waar nodig te assisteren, het ging goed, al voel ik wel dat ik in het Portugees onbeholpen ben. Gloria had me geadviseerd om aan het eind iets te doen waardoor ze ‘volledig ontspannen’ naar huis zouden gaan. Daarvoor heb ik een oefening gekozen die ik geleerd heb van mijn docent Geert van Coillie: de benaming is Sofronisatie, waar ik in het Portugees van heb gemaakt SOFRONISAÇÃO. Dat werkte zo goed dat de directrice daar eigenlijk het liefst was blijven slapen. Na afloop was er nog een party met muziek, waar ik van verschillende mensen hoorde dat het heel goed was geweest. Zo heb ik weer kunnen zien dat groei altijd mogelijk blijft, dus ik streef naar een vervolg, misschien met 3x3=9 deelnemers. Overigens was mijn aantal deelnemers nog boven gemiddeld, want de organisatie had 35 (!) cursussen in de aanbieding, waar in totaal 55 mensen op af kwamen.
Toen de middag net begonnen was hoorden we dichtbij een luide knal; ik dacht weer aan vuurwerk maar Daniel vertelde na afloop dat iemand in de favela naast de school een schot had gelost. Verder afloop is me niet bekend.

Wat me tot slot verbaast is dat de waarde van de munt hier, de real, hard omlaaggaat; een jaar gelden was dat ongeveer € 0.33, nu nog maar € 0.21. Dat is voor mij wel gunstig a gaan de prijzen ook wel omhoog maar niet heel hard. Ik heb geen idee wat dit voor het land betekent, zou Trump ook hierin de hand hebben?

  • 27 Augustus 2018 - 05:42

    Miriam Toes:

    Dag Rommert,

    Wat een mooi verhaal weer, en wat leuk dat je workshop zo goed aansloeg! Heel fijn voor je dat je weer naar Nederland komt! Ik wens je een heel goede vlucht en een fantastische tijd met familie en vrienden!!

    Hartelijke groet, ook aan Gloria!!

    Miriam Toes

  • 27 Augustus 2018 - 14:25

    Marlies:

    Hoi Rommert
    Dank weer voor je verhaal met mooie rekensommen!!
    Goede reis naar Amsterdam.
    Wie weet tot ziens of horens. Ik las jouw verhaal over de melkfabriek in Wijnjewoude.
    Fijn om te lezen!!
    Hartegroet
    Marlies

  • 27 Augustus 2018 - 15:26

    Ric:

    OK Goede reis toegewenst!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Rio de Janeiro

Rio de Janeiro

leren, onderwijzen en samenzijn met Gloria

Recente Reisverslagen:

12 November 2018

Mis je mijn verhalen?

18 Oktober 2018

2018-18

01 Oktober 2018

2018-15 In de wolken

27 Augustus 2018

2018-14 3x1=3

17 Augustus 2018

2018-13, weer op reis
Rommert

Lieve mensen, Ik zoek het in Brazilië daar woon ik en heb het goed. Groet van Rommert

Actief sinds 01 Maart 2011
Verslag gelezen: 1403
Totaal aantal bezoekers 172671

Voorgaande reizen:

11 Mei 2012 - 09 Augustus 2012

Rio de Janeiro

Landen bezocht: